2012. március 19., hétfő

Az első 10- Városok

Sziasztok!

Mára egy újabb 10-es kedvences listát hoztam Nektek, méghozzá a kedvenc városaimról. Mindenképpen csak azokat írtam, ahol már jártam, a többi nem érne :)
Ahová tudtam, oda saját képet is raktam be.

1. Brighton
A világ legtökéletesebb városa, legalábbis nekem. Van gyönyörű tenger, nyáron meleg van, van sok szálloda, lejtős utcák, szuper belváros sok bolttal, esténként pedig hatalmas bulik. Na szóval abszolút top első.






ők sajátok


2. London
Ha már a kedvenc szigetemnél járunk, akkor a fővárost sem felejthetem ki. Kb ötször, hatszor jártam ott , és imádom. Annyira szép, pezsgő, tipikus nagyváros.




forrás gúgli

3. Prága
Eddig háromszor voltam Csehországban, és egyszer hagytam ki Prágát. Szuper aranyos a belváros, tele gyönyörű zöld parkokkal, és isteni finom sört lehet minden sarkon lelni :)
(első google, második saját)





4. Bécs
Rengetegszer voltam már itt a "szomszédban". Tök jó kirándulóhely baráttal, barátnővel, családdal. szép klasszicista belváros, sok kávézóval, parkkal, és többek közt Bipával, Accessorize-val és Forever 21-nal (vasárnap semmi nincs nyitva, ilyenkor direkt a shopping kedvéért ne menjetek). Na és persze az Adventi vásárt sem szabad elfelejteni :)


google

saját


5. Stockholm
Már csak a szigetek miatt is érdemes meglesni, nekem baromira bejött az, hogy van külön belváros sziget, királyi sziget, vásárolgatós sziget, stb, és bkv helyett hajóval járnak az emberek :) Számomra ez is egy nagyon jó hangulatú városként maradt meg, tele vicces helyekkel, egyedül az a baja, hogy essssszméletlen drága.

google

6. Maastricht
Ez most itt csalás, mert az igazság az, hogy ez az egyetlen holland város, ahol eddig jártam, na meg a tengerpartjukat lestem meg. Szóval nem esküszöm meg, hogy ez a legjobb város Hollandiában, de imádtam. Olyan utánozhatatlan hangulata az egésznek, a sok biciklista, a coffeeshopok, a hangulatos kis éttermek, a kacskaringós utcák, és az isteni földimogyoró illat, ami bejár mindent (valamiért ez ennek a városnak a specialitása).


google


7. Piran
A szlovén tengerpart leggyönyörűbb városkája. Számomra ez a mediterrán város metaforája. Négyszer jártam már itt és mindig találok új és új helyeket. Isteni a tenger, sok a kis kacskaringós utca, a kiülős pizzériák, sok az olasz, de még nem túl sok, és itt a legjobb a sárgadinnyés fagyi :)

van ilyenem nekem is, de nem lelem szóval google


8. Nürnberg
Német városok közül a kedvencem. Kicsit középkor hangulatú nekem, de tekintve hogy 3 hónapig laktam ott, kénytelen voltam megszokni, és hamar meg is szerettem. Jókat lehet sétálni, na meg a belvárosi Starbucks könnyen lett törzshelyem :)

saját

9. Bruges / Brugge
Nyugat-Flandria legnagyobb városa, és egyben szerintem a világ leggyönyörűbb tipikusan turista városa. Sok az érdekes épület, a kis kávézó, lehet hajókázni körbe a városon át, lehet fincsi söröket inni, és csipkét verő apácákat meglesni, szóval irtó édes hely. Plusz az In Brugges is itt játszódik, ami egy tök király film :D



sajátok


10. Balatonfüred
Nyáron persze. Az is hozzátesz mondjuk hogy itt van nyaralója nagyszüleimnek, de szerintem egyébként nagyon felfejlődött az utóbbi években, parti szinten is. Mindenesetre a nyár kezdete számomra az első balzsamos este, amikor egy szál kis ruhában végig lehet sétálni a parton a füredi fényekben:)

google


+1. Budapest
Azért plusz egy, mert itt élek születésem óta, szóval nem lett volna jogos a többi közé berakni, de tudnotok kell, hogy imádom. Lehet pár évre még életem során kimegyek külföldre, de biztos mindig vissza fogok ide jönni, mert annyira szuper hely :)

google



Nektek mik a kedvenc helyeitek? Jó éjt Csajszik*

2 megjegyzés:

  1. Én nem gyakran járok külföldön. Legtöbbször Németországban voltam és a kedvenc városom Karlsruhe. Nagyon aranyos ki város. Vannak nyugisabb és forgalmasabb helyek is. Imádom. Magyar városok pedig Eger, Hajdúszoboszló és Balatonfüred, amiket nagyon szeretek. :)

    VálaszTörlés
  2. Németországban én kétszer voltam, egyszer Erfurtban( Thüringia), egyszer ugye meg hosszabb ideig Bajorországban. Nekem magyar városok közül még Pécs nagy kedvencem, na meg ugye a jó Füred :)

    VálaszTörlés