2012. január 31., kedd

Házias hétfő 2.

Sziasztok!

Remélem tetszett a múlt hétfői rovatindító recept, ma ugyanis folytatódik, méghozzá egy süteménnyel. Ezt a receptet a nagymamámtól kaptam, ő is a nagymamájától kapta, szóval nagy baró régies régi recept, már alig lehet kisilabizálni, mert kézzel lett írva, de megéri, mert könnyen és gyorsan elkészíthető a

Rigó Jancsi

Hozzávalók:

12 dkg margarin (eredeti recept szerint zsírJ)

25 dkg porcukor

3 dkg kakaópor

3 tojás sárgája

3 tojás fehérje

30 dkg liszt

2 ½ dl tej

1 citrom héja

1 csomag sütőpor

Esetleg: pici dió, szegfűszeg

Először a kicsit meglágyított margarint eldolgozom a porcukorral, majd jöhet a kakaópor, a tojás sárgája, a sütőport, icipici szódabikarbónát (ezt én ötlöttem ki) a liszttel összekeverem, majd a masszához adagolom apránként, jól elkeverve. Utána jöhet a tej szintén apránként, majd a citromhéj, dió, szegfűszeg, ha akarunk, és végül óvatosan, lazán összekeverem ezt a masszát a felvert tojás fehérjével. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 percig sütöm, de érdemes 10-15 perc után tűpróbával ellenőrizni.

Szuper torta alap, ha azt szeretnénk készíteni, én szülinapokra szoktam néha ezt csinálni. Ebben az esetben a megsült és kihűlt piskótát vertikálisan félbe vágom, majd készítek egy párizsi krémszerűt, amivel megtöltöm és befedem, idénygyümölccsel fel lehet dobni. Itt az én kedvenc krém receptem:

Párizsi krém

Hozzávalók:

10 cl tejszín

200 g cukor

200 g vaj/margarin

70 g kakaópor

A tejszínt a cukorral összekeverem és felforralom, majd beleteszem a leszitált kakaóport. A tűzről levéve apránként hozzáadom a vajat, majd miután kihűlt a krém, beteszem jó pár órára, legjobb egy teljes éjszakára a hűtőbe. Ha meghűlt ki kell keverni alaposan, amíg nem lesz olyan habos, buborékos. Általában ribizlivel, gránátalmával, meggyel, vagy eperrel szoktam feldobni. A krém receptet a Fővárosi Gázművek mini (asszem sütőhöz ajándékba kapott) Süteményeskönyvéből szedtem, a csokis roládnál találtam, és bevált.



a képek gagyik, de csak gyorsan csináltam párat anyukám tortájáról még az ünneplés hevében, ezért ilyen béndzsák. A tetejét gránátalmával díszítettem.


Remélem tetszik! Jó cukrászkodást ­*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése